Islanmadan Kaç!

——————————————————————————————————————-

Kazanım ve Göstergeleri:

BA

K1          Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

G1          Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

G3          Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

——————————————————————————————————————-

Malzeme:

Plastik bardaklar, su tabancası, kumaş parçası

——————————————————————————————————————-

Uygulama:

Çocuklara “ormandayız” oyunu oynanacağı söylenir ve ortam hazırlanır.

  • Çocukların bir daire şeklinde oturmaları istenir.
  • Daha sonra oyunun kuralları anlatılır: Bu oyunda herkesin ormanda yaşayan bir hayvan olduğunu düşünmesi istenir.
  • Hangi hayvan olmak istedikleri önce çocuklara sorulur ve daha sonra birine karar verilir.
  • Sayışarak seçilecek bir kişinin de bundan daha güçlü bir hayvan olduğu (hangi hayvan olacağı yine çocuklara sorulur) ve diğerlerini yakalamaya çalışacağı söylenir.
  • Herkes için getirilen plastik bardaklar dağıtılır.
  • Sayışarak seçilen güçlü hayvanın eline ise su tabancasını verilir.
  • Çocuklardan yerde daire olması istenir ve elinde su tabancası olan çocuk gözleri bağlanarak dairenin ortasına oturtulur.
  • Çocuklar teker teker gözü bağlı arkadaşlarının etrafına ellerindeki bardakları ona hissettirmeden bırakmaya çalışırlar.
  • Bu sırada gözü bağlı kişi bardağı bırakanı farkedip onu bir yerinden ıslatmaya çalışır.
  • Eğer bardağı bırakanı kolundan ya da başka bir yerinden su ile ıslatırsa, o kişi oyundan çıkmak durumundadır.
  • Oyun bu şekilde gözü bağlı kişi herkesi ıslatana ya da herkes bardağını yerleştirene kadar devam eder.
  • Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.